Anabolics
Search More Than 6,000,000 Posts
Results 1 to 11 of 11

Thread: Sound fair?

  1. #1
    Evil Predator's Avatar
    Evil Predator is offline Senior Member
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Moncton
    Posts
    1,453

    Sound fair?

    Ok, im gonna kick my roomate out. He's been living with me since I bought this place almost a year ago. He needed the help, and I cant say I have any complaints, but lately, having my girl around all the time.. the hottub on the deck overlooking the rocks and beach. I'd kinda like to enjoy my place a little more and have a little privacy for me and my girl, you know what I mean?

    So, im gonna give him three months notice, and tell him he has to be out. Sound fair? Would any of you be pissed? Especially since he's been one of the better roomates ive ever had. But, he's doing much better, has a good job, and can afford his own place.

    I havent even hinted at it to him yet, so he's kinda gonna be shocked i think

  2. #2
    cb25's Avatar
    cb25 is offline Banned
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    AZ to MA...depends on whe
    Posts
    2,781
    Quote Originally Posted by Evil Predator
    Ok, im gonna kick my roomate out. He's been living with me since I bought this place almost a year ago. He needed the help, and I cant say I have any complaints, but lately, having my girl around all the time.. the hottub on the deck overlooking the rocks and beach. I'd kinda like to enjoy my place a little more and have a little privacy for me and my girl, you know what I mean?

    So, im gonna give him three months notice, and tell him he has to be out. Sound fair? Would any of you be pissed? Especially since he's been one of the better roomates ive ever had. But, he's doing much better, has a good job, and can afford his own place.

    I havent even hinted at it to him yet, so he's kinda gonna be shocked i think
    shocked, probably. but i'd say 3 months is *extremely* fair warning.

    are you 2 good friends (were you before you moved in together, or became friends)? or are you just roommates?

    if he's just a roommate, then i would'nt worry so much -- the letter of the law (at least in most instances) is 30days notice unless otherwise stipulated in a contract/lease.

    if he's a friend, then you'd assume he'll understand.

    either way...3 months should be plenty of time.

  3. #3
    decadbal's Avatar
    decadbal is offline Banned
    Join Date
    Nov 2002
    Location
    North Charlotte
    Posts
    11,924
    nah, your not in college... roomate things are for pppl who dont wanna pay full rent, if u can. then he should... growing up sucks but it must be done

  4. #4
    needmorestrength's Avatar
    needmorestrength is offline Anabolic Member
    Join Date
    May 2004
    Location
    Canada eh
    Posts
    7,079
    well.. I would say that you and your girl want the privacy! time to start growing up etc

  5. #5
    Evil Predator's Avatar
    Evil Predator is offline Senior Member
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Moncton
    Posts
    1,453
    Quote Originally Posted by decadbal
    nah, your not in college... roomate things are for pppl who dont wanna pay full rent, if u can. then he should... growing up sucks but it must be done

    Ya, thats what im sayin' too. That shit dont fly in the real world.

    He was a friend long before he moved in, but I think ive done enough for him.

    If he doesnt like it, i'll label him an ungrateful **** and tell him to **** off. But I cant see him being mad about it. Guess we'll find out tomorrow.

  6. #6
    big L 17's Avatar
    big L 17 is offline Female Member
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Austin,tx
    Posts
    1,229
    3 months is a very fair waring he should understand,

  7. #7
    QuieTSToRM33's Avatar
    QuieTSToRM33 is offline Anabolic Member
    Join Date
    Dec 2003
    Location
    S.Florida by way of NY
    Posts
    7,490
    with 3 months notice ...... he should have no reason to complain

  8. #8
    Evil Predator's Avatar
    Evil Predator is offline Senior Member
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Moncton
    Posts
    1,453
    well, there was no problems He told me he'll be out as soon as he can, I told him to take his time and find a nice place.

    i then asked my girl to move in (her lease is up in 3 months). First time ever officially moving a gf in, im almost scared

  9. #9
    TADOLFI's Avatar
    TADOLFI is offline Member
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Always close to a gym
    Posts
    688
    GF + your place = Good Times

    Don't be scared - be up for anything!

  10. #10
    spencer's Avatar
    spencer is offline i gotta S on ma chest
    Join Date
    Dec 2005
    Location
    /V\ANCHESTER uk
    Posts
    4,598
    i'd be pissd. remember mates last longer than g/friends imo

  11. #11
    LAGMuXle's Avatar
    LAGMuXle is offline Member
    Join Date
    Nov 2002
    Location
    New York
    Posts
    750
    If he is a mature adult, there shouldn't be any problems whatsoever. You could give him 30 days legally if he decides to give you any shit.

    I'm not saying he would give you any trouble. He shouldn't, like I said, if he is a mature adult then what's the big deal? Tell him you are ready for some privacy for you and your girlfriend, and you don't want him to just leave town - offer to help him look for a place too. It doesn't sound to me like you are just tossing him out; sounds like what the other bros here are saying... it's just a step in life.

    MuX

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •