Results 1 to 24 of 24
  1. #1
    miguelangels1 is offline New Member
    Join Date
    Jul 2013
    Posts
    15

    first cycle need help

    i am currently 23 years old 190 lb 5 percent bodyfat ..i do male physique and am about to do a cycle of test cypionate . please critique it.. i really dont wanna gain any fat and am just looking to increase lean muscle while keeping a hard vascular physique.
    the cycle looks like this

    week 1-12 test cypionate 500mg a week(thinking about frontloading at 1000mg first week)
    arimidex .25 ed
    week 8-12 winstrol 20mg ed

    PCT
    nolvadex

  2. #2
    crazy mike is offline Banned for repping Dangerous Substances
    Join Date
    Dec 2012
    Location
    Micanopy/Gainesville, Fl
    Posts
    5,868
    No need to front load. Why and do you know how ?
    Next what cycle is this for you.
    You will need more than Nolva, prob Clomid and you'll need to confirm the dosages and time with others.

    Do you know how to work your Winstrol in with your diet and finish. ...crazy mike

  3. #3
    Chx beach 79's Avatar
    Chx beach 79 is offline Senior Member
    Join Date
    Oct 2012
    Location
    East Coast: on the beach
    Posts
    1,287
    I wouldnt front load. It'll come... Damn you are lean! Best of luck...

  4. #4
    miguelangels1 is offline New Member
    Join Date
    Jul 2013
    Posts
    15
    ok so no frontload i just researched and alot of places said since the ester is so long to quick in it is best to froantload.. in regards to the winstrol i am wanting to start on my 8th week until my 12 week...my diet is always on point i eat veryyy clean

  5. #5
    miguelangels1 is offline New Member
    Join Date
    Jul 2013
    Posts
    15
    thank you guys

  6. #6
    cj220 is offline Junior Member
    Join Date
    Feb 2006
    Posts
    69
    Long esters I always front load if im not stacking w/dbol or prop for the 1st 6weeks....20mg of winny ed isn't nearly enough...50-100mg ed is ideal last 6weeks...if its Ur 1st cycle ur gonna put on 20+pounds...Prolly loose 8-12 lbs if u don't do proper pct...Clomid and hcg is a much better regiment....Its ur 1st cycle try it and learn

  7. #7
    Cuz's Avatar
    Cuz
    Cuz is offline Knowledgeable Member
    Join Date
    May 2013
    Location
    Bulkville
    Posts
    5,551
    I wonder how many people are actually 5 percent. And wouldn't test prop be better than cyp if he really is this lean?

  8. #8
    cj220 is offline Junior Member
    Join Date
    Feb 2006
    Posts
    69
    Imo I would run 100-150mg of prop eod with the cyp...and yes faster the product ester the faster it works and less sides...only most beginners don't like ed or eod inj

  9. #9
    miguelangels1 is offline New Member
    Join Date
    Jul 2013
    Posts
    15
    so use 50mg of winnie oral ed last 6 weeks?

  10. #10
    cj220 is offline Junior Member
    Join Date
    Feb 2006
    Posts
    69
    not many are actually 5%...Pro BB on stage are bout 3-4% not healthy levels for a long period of time

  11. #11
    cj220 is offline Junior Member
    Join Date
    Feb 2006
    Posts
    69
    winny is a fairly mild product...I prefer inj winny water base...and yes 50mg ed the last 6 weeks...if ur using a oral I would atleast do 75mg ed

  12. #12
    miguelangels1 is offline New Member
    Join Date
    Jul 2013
    Posts
    15
    still run arimidex with it?

  13. #13
    Cuz's Avatar
    Cuz
    Cuz is offline Knowledgeable Member
    Join Date
    May 2013
    Location
    Bulkville
    Posts
    5,551
    Quote Originally Posted by cj220 View Post
    not many are actually 5%...Pro BB on stage are bout 3-4% not healthy levels for a long period of time
    kinda figured that

  14. #14
    miguelangels1 is offline New Member
    Join Date
    Jul 2013
    Posts
    15
    so cycle should look like this?
    weeks 1-12 test cypionate 500mg
    weeks 1-12 arimidex .25mg ed
    weeks6-12 winstrol 75mg ed
    weeks 15-19 nolva for pct

  15. #15
    cj220 is offline Junior Member
    Join Date
    Feb 2006
    Posts
    69
    Imo ur not taking a lot of high doses...ur pretty mild..the thing with arimidex is it can hamper ur gains...To be safe take .5mg eod...u can even go every 3days...arimidex and aromison are strong products to defer ur estrogen etc...I do 1500-2000mg ew of test with 150mg of tren eod and 150mg of mast eod and .5 arimidex eod is plenty...I go as far as not taking AI or AE until I feel my nips getting sensitive...then I blast the arimidex..after 1 week the sensitive is gone

  16. #16
    cj220 is offline Junior Member
    Join Date
    Feb 2006
    Posts
    69
    Looks like the 1st cycle I wanted to do...Yes it looks strong...I 100% suggest hcg for ur pct...Other wise imo ur gonna crash a loose sum gains

  17. #17
    miguelangels1 is offline New Member
    Join Date
    Jul 2013
    Posts
    15
    thank you bro really good advise .. my goal is to stay ripped man.. you think i wont get a bloated look?

  18. #18
    cj220 is offline Junior Member
    Join Date
    Feb 2006
    Posts
    69
    Ur taking arimidex its gonna help on water retention big time..Im sure u have never been 220 and ripped...U feel good when u look good..Eat fairly clean do 1 cheat 1xper week and u will be great bro...Make sure ur forcing the food down..and the shakes...I drink 12 egg whites in my protein shake every morning...There pasturized and no need to cook...eat big and u will grow with the supps..after that theres no looking back

  19. #19
    miguelangels1 is offline New Member
    Join Date
    Jul 2013
    Posts
    15
    220 ripped hell yeah bro ...yeah man my diet is super clean i eat 12 times a day small meals .. super clean ,,,,intense cardio ed

  20. #20
    cj220 is offline Junior Member
    Join Date
    Feb 2006
    Posts
    69
    good luck..ur 1 of the few that realizes u hafta eat and eat more till u hate food to get big..That the reality

  21. #21
    miguelangels1 is offline New Member
    Join Date
    Jul 2013
    Posts
    15
    thank you man..helped alot bro i was really concerned about it ..but you eased my mind..so the cycle looks good? what can i expect from the winny ,,its not androgenic right so dont have to worry about my sex drive going down or anything?

  22. #22
    cj220 is offline Junior Member
    Join Date
    Feb 2006
    Posts
    69
    Ur young and taking test..ur not gonna have any problem beating the ole lady up..U prolly will be doin it so much she hates u for awile..n o joke...Winny has different sides for everyone but no u will be fine...ur not taking enough for a long period of time for much sides except to grow bro...do ur pct...take 6weeks off and hit it hard again

  23. #23
    miguelangels1 is offline New Member
    Join Date
    Jul 2013
    Posts
    15
    yesirrrrrrrrrrrrrr

  24. #24
    miguelangels1 is offline New Member
    Join Date
    Jul 2013
    Posts
    15
    is nolva good for pct its what i have what dosage you recommend ..and should i froantload the cypionate ?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •