Results 1 to 33 of 33

Thread: Gear sized by swedish´s customs

Gear sized by swedish´s customs

Hello!!
    Can someone in Sweden help me?

Last week I sent some gear from Spain to my new adress in Swden and this mornig I have received a letter from Swedish´s customs police telling me that I am suspecious of drug´s traffic (om brott mot smugglingslagen) and that I have to call to certain number in order to clarify the case...

What can I do? Do I tell them the true? What happen if I don´t call them? Are they going to come to my house?

I came here only ten days ago and it wouldn´t be funny if I have to leave from the country for this. My partner leaves here and I wanted to get work and resident visa

Someone in Sweden can explain to me what could I do

Thanks
    JC

I'd just wait to see if there is a follow up letter, or wait for them to come to your house... u just moved in, u dont got the mail situation sorted out, must had missed that letter. I am not from sweden tho.. so i'm just talking from a "human nature" standpoint not from an "knowledge of sweden" point

thanks for the reply, I would wait if I was in Spain, but Swedish´s police is quite different, I think. They want I go and speak with them and it´s better if you tell the true.
    This is why I think someone in Sweden has better information, but thank you very much.

Was your legal name on the package? If not you are one lucky dude. If it is, just hope it was a small order, also other factors can play in.

what did u order and where are u from? I am originally from Scandinavia and I definetly wouldnt order gear into those countries (at least Sweden and Finland, dunno bout the rest). There is plenty of gear available in the gyms etc..

It was not an order, I sent it myself by ordinary mail from Spain. My name is in the envelope. It was 6 vials of 5 ml of cyp and some powder (prop, NPP and Adrol, more or less 10 grms of raw hormones)

lol, not even worth their time IMO. I wouldn't sweat it, but I'd still clean house.
    -B D
    DO NOT ASK FOR A SOURCE, NONE SHALL BE GIVEN.
    -NO SOURCE CHECKS!-

1bdmfkr@cyber-rights.net
    If asking cycle advice Post up Stats/previous cycle experience/goals!

If asking diet advice Post Stats/current diet/goals!

“Your desire to change must be greater than your desire to stay the same.”

I B D
    AR VET

find out from some one u know how it may affect your working permit.. then deny all..

I got a similiar letter from the customs, they wanted me to send a letter back and clarify and shit. Don't do nothing, you will not get that stuff and if you sign under that it's yours they come home to you with a searchwarrant. I would not worry because if it was a problem they would already be at your house.

If you dont say it was you the police dont have evidence of you ordering or sending the gear.

You can just say: "i dont know dick"

Its the same in suomi

Edit
    Last edited by Kappa Capo; 03-31-2006 at 12:14 PM.

dont call and dont say shit if they come.

dont call and dont say shit if they come.

cool more of us suomi poikia here.. mä luulin et olin ainoa ... AHHAHAH

deny everything...................one question though.............is it your writing on the package

Quote Originally Posted by restless1
    deny everything...................one question though.............is it your writing on the package
    his writing? how is that possible!

because he sent it to himself..

Quote Originally Posted by stupidhippo
    cool more of us suomi poikia here.. mä luulin et olin ainoa ... AHHAHAH
    kyllä,on hauskaa saada olla mukana on anabolic review
    Missä sinä asut?

Jeg er norsk, men jeg tipper at situasjonen i Sverige er omtrent som i Norge.
    Her er saken den at 90% slipper straff!!
    Hvorfor? Jo, de sier bare at de ikke aner hva det dreier seg om. Man sier rett og slett "jeg har ikke bestilt det" og står fast på det.

For det første må det bevises "hinsides enhver rimelig tvil" at tiltalte er skyldig.
    Hvem som helst kan bestille noe slikt, ikke sant? Det kan være en nabo som vet at en kar aldri sjekker postkassen sin før han kommer hjem fra jobb og som derfor satser på å stikke av med pakken/henteseddelen før eieren av postkassa. Det kan være noen som vil være dust osv.
    Derfor må påtalemakten ha noe mer håndfast før de gidder å stille deg for retten.

Jeg regner med at svenske domstoler er overbooket i LANG tid fremover, hvilket betyr at man påtalemakten må velge hvilke saker de ønsker å prioritere (endelig kom det noe positivt ut av all denne "mangkulturen" *lol*). De gidder neppe straffeforfølge en slik liten drittsak med mindre de er sikre på domfellelse, det er rett og slett ikke verd rettens tid.
    Jeg kjenner selv til en fyr som ringte posten og maste om pakken sin for så å si "jeg bestilte ikke pakken og visste ikke hva som var i den". Han slapp tiltalte.

(Jeg studerer for øvrig juss på fjerde året så dette er for så vidt et faglig kvalifisert tips ).

Quote Originally Posted by Power Viking
    Jeg er norsk, men jeg tipper at situasjonen i Sverige er omtrent som i Norge.
    Her er saken den at 90% slipper straff!!
    Hvorfor? Jo, de sier bare at de ikke aner hva det dreier seg om. Man sier rett og slett "jeg har ikke bestilt det" og står fast på det.

For det første må det bevises "hinsides enhver rimelig tvil" at tiltalte er skyldig.
    Hvem som helst kan bestille noe slikt, ikke sant? Det kan være en nabo som vet at en kar aldri sjekker postkassen sin før han kommer hjem fra jobb og som derfor satser på å stikke av med pakken/henteseddelen før eieren av postkassa. Det kan være noen som vil være dust osv.
    Derfor må påtalemakten ha noe mer håndfast før de gidder å stille deg for retten.

Jeg regner med at svenske domstoler er overbooket i LANG tid fremover, hvilket betyr at man påtalemakten må velge hvilke saker de ønsker å prioritere (endelig kom det noe positivt ut av all denne "mangkulturen" *lol*). De gidder neppe straffeforfølge en slik liten drittsak med mindre de er sikre på domfellelse, det er rett og slett ikke verd rettens tid.
    Jeg kjenner selv til en fyr som ringte posten og maste om pakken sin for så å si "jeg bestilte ikke pakken og visste ikke hva som var i den". Han slapp tiltalte.

(Jeg studerer for øvrig juss på fjerde året så dette er for så vidt et faglig kvalifisert tips ).
    You guys have alot of "mangkulturen" in your country, like the wellknown David Toska and his crew

he sent it to hisself

Quote Originally Posted by Kappa Capo
    kyllä,on hauskaa saada olla mukana on anabolic review
    Missä sinä asut?
    Helsinki, sinä?

Quote Originally Posted by stupidhippo
    Helsinki, sinä?
    Kuopio

Thanks for the replies!!

Yes, it is my write in the envelope, but in capital letters. I see now that was something stupid. I can´t believe this is happening

Hi, i`m from norway and have had similar exp.

I know guys here who just denies it all, EVERYTHING. and then they can`t do anything, can`t prove that YOU ordered it. This works great, you just have to be a good liar and NOT give in. that`s the hard part

Quote Originally Posted by Kappa Capo
    You guys have alot of "mangkulturen" in your country, like the wellknown David Toska and his crew

Yup. He`s from an area of the former Yugoslavian republic. He did some powerlifting, actually. According to some of my friends who met him in a meet, he was quite crazy

Talking

Well I can say that Swedish´s police is very polite. Finally I have spoken with them, my roommate was going to call them if I didn´t, she is the owner of the flat and was afraid about this.

I called them and only told me "This is a warning, DON´T DO IT AGAIN""

So finally it wasn´t so bad... Next time I have to be more careful

JC

I wouldn't have called but looks like it worked out for you. I would never get anything through the mail but thats just me!!!

Quote Originally Posted by Power Viking
    Yup. He`s from an area of the former Yugoslavian republic. He did some powerlifting, actually. According to some of my friends who met him in a meet, he was quite crazy
    Some nice gossip

a friend of mine is a law student, his tip was to always deny deny deny. as long as you deny they cant do shit. if they tell you shit like "we know its you" and pretend to know stuff, they dont. they always try to trick you, telling u they know stuff while they actually dont know shit.

beställ aldrig från utomlands, finns gott om saker inrikes.

sant, det er alltid en risiko

Does anyone know how that will work in the United States? Im trying the online purchase. (Online gear)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)