Results 1 to 31 of 31
Like Tree4Likes

Thread: Gastrointestinal discomfort on GH

  1. #1
    < <Samson> >'s Avatar
    < <Samson> > is offline Swollen
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    AZ Side
    Posts
    9,128
    Blog Entries
    1

    Gastrointestinal discomfort on GH

    So, I jumped on the GH train for a bit.

    No, it is not generic grey top purple top crap we see everywhere

    Running 2-3iu a day 5-6 days a week


    And, man - I eat some carb filled crap(which I know I should b doing anyway). The next day my intestines feel like they are just irate then some.


    Any input on this would b great

  2. #2
    GearHeaded's Avatar
    GearHeaded is online now Knowledgeable Member
    Join Date
    Nov 2017
    Posts
    1,118
    I'm guessing this is just a coincidence and something else is going on besides the use of GH .. exogenous GH only raises blood serum levels for about 2.5 hours . the rest the 21 hours a day your not on GH (its not like Test or other AAS that build up in the blood stream over time and stays there).

    Being you have 21 hours per day that your not even on GH , its highly unlikely to be causing you the stomach distress

  3. #3
    < <Samson> >'s Avatar
    < <Samson> > is offline Swollen
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    AZ Side
    Posts
    9,128
    Blog Entries
    1
    Quote Originally Posted by GearHeaded View Post
    I'm guessing this is just a coincidence and something else is going on besides the use of GH .. exogenous GH only raises blood serum levels for about 2.5 hours . the rest the 21 hours a day your not on GH (its not like Test or other AAS that build up in the blood stream over time and stays there).

    Being you have 21 hours per day that your not even on GH , its highly unlikely to be causing you the stomach distress

    I call horse shit all across the board

  4. #4
    GearHeaded's Avatar
    GearHeaded is online now Knowledgeable Member
    Join Date
    Nov 2017
    Posts
    1,118
    Quote Originally Posted by < <Samson> > View Post
    I call horse shit all across the board
    maybe your GH you bought is actually horse shit and no wonder you have stomach distress .

    call horse shit on what exactly !?

    I been taking GH for 7 years and never once had gastro distress from it , and unlike you , have experience and a clue how this shit actually works

  5. #5
    < <Samson> >'s Avatar
    < <Samson> > is offline Swollen
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    AZ Side
    Posts
    9,128
    Blog Entries
    1
    Face palm

  6. #6
    Join Date
    Aug 2010
    Posts
    6,447
    Quote Originally Posted by < <Samson> > View Post
    So, I jumped on the GH train for a bit.

    No, it is not generic grey top purple top crap we see everywhere

    Running 2-3iu a day 5-6 days a week


    And, man - I eat some carb filled crap(which I know I should b doing anyway). The next day my intestines feel like they are just irate then some.


    Any input on this would b great
    Is your condition chronic or just occurs sometimes? I have been on HGH for a long time and haven't had much trouble with the intestines. I have heard other guys complaining about gut problems. What happens if you took a 2 week break and started again? Do you get the same discomfort?

  7. #7
    < <Samson> >'s Avatar
    < <Samson> > is offline Swollen
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    AZ Side
    Posts
    9,128
    Blog Entries
    1
    Quote Originally Posted by ScotchGuard02 View Post
    Is your condition chronic or just occurs sometimes? I have been on HGH for a long time and haven't had much trouble with the intestines. I have heard other guys complaining about gut problems. What happens if you took a 2 week break and started again? Do you get the same discomfort?

    I have been playing around with this a bit.

    I feel just fine when my cals r a little lower & my cal intake is dry.

    When I dig into some straight junk food while being on a few iu - oh man, the day after eating I'm bloated about half of the day

    I don't take my daily shot & I feel fine with whatever my diet is that or the next day

  8. #8
    Join Date
    Aug 2010
    Posts
    6,447
    That's strange, I've not heard of such reaction. I wonder if your HGH is HGH.

  9. #9
    GearHeaded's Avatar
    GearHeaded is online now Knowledgeable Member
    Join Date
    Nov 2017
    Posts
    1,118
    Quote Originally Posted by < <Samson> > View Post
    When I dig into some straight junk food , the day after eating I'm bloated about half of the day
    that same exact thing happens to billions of people around the world .. nothing strange there.

  10. #10
    GearHeaded's Avatar
    GearHeaded is online now Knowledgeable Member
    Join Date
    Nov 2017
    Posts
    1,118
    Quote Originally Posted by ScotchGuard02 View Post
    That's strange, I've not heard of such reaction. I wonder if your HGH is HGH.

    you may be right. , but even if it was real HGH,, he already stated that his symptoms are directly caused by eating junk food. which is very very common .. whereas HGH causing stomach issues is not very common at all

  11. #11
    < <Samson> >'s Avatar
    < <Samson> > is offline Swollen
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    AZ Side
    Posts
    9,128
    Blog Entries
    1
    LoL


    What a tool

  12. #12
    GearHeaded's Avatar
    GearHeaded is online now Knowledgeable Member
    Join Date
    Nov 2017
    Posts
    1,118
    Quote Originally Posted by < <Samson> > View Post
    LoL


    What a tool
    any educated and experienced person reading this thread knows exactly who the tool is .

    When you run legit HGH, you can fucking eat like a monster and feel wonderful (other than the lethargy).

    everything your saying and complaining about shows you have little experience or knowledge of HGH and are probably running bunk shit and eating 'junk food' and feeling like shit cause of it.
    its not legit HGH causing your issues

  13. #13
    < <Samson> >'s Avatar
    < <Samson> > is offline Swollen
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    AZ Side
    Posts
    9,128
    Blog Entries
    1
    Thank you for that valuable info GH bloat is a myth. . . . Thx man, no way I could have found this on my own.






  14. #14
    Lordluke's Avatar
    Lordluke is online now New Member
    Join Date
    Oct 2015
    Posts
    38
    Maybe you have developed some kind of intolerance to certain foods Mate, just a thought.

  15. #15
    tarmyg's Avatar
    tarmyg is online now Knowledgeable Member
    Join Date
    May 2012
    Location
    Bangalore, India
    Posts
    4,747
    Blog Entries
    162
    Have you tried eating the exact same thing for 2-3 days, using food that you know might upset you and compare the difference to on and off GH? Been running 1.8IU ED for more than 2 years and not noticed this myself.

  16. #16
    marcus300's Avatar
    marcus300 is offline AR-Platinum Elite- Hall of Famer
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    ENGLAND
    Posts
    39,946
    If you don't suffer from stomach issues when you lay off your gh then id suspect its not gh and some other crap they have been putting inside it. Its irrelevant what colour the top is its still generic and the chances of it being real gh are slim to none but if your happy with it that's fine but personally i wouldn't touch generic.
    *Anyone wanting a source check from a willing vet/mod must first acquire 100 posts and 45 days of activity*

    “Carrying a set to a point where you are forced to utilize 100 percent of your momentary ability is the single most important factor in increasing size and strength"--- Mike Mentzer

    “one set to failure is all that is required to stimulate an increase in strength and size – with no number of lesser sets having the same effect” – Mike Mentzer

  17. #17
    Nogbad the bad is offline Associate Member
    Join Date
    Feb 2017
    Posts
    338
    Quote Originally Posted by < <Samson> > View Post
    Thank you for that valuable info GH bloat is a myth. . . . Thx man, no way I could have found this on my own.





    You need to come off that shitty gear,it's causing a severe case of arrogance!

  18. #18
    almostgone's Avatar
    almostgone is online now AR-Elite Hall of Famer
    Join Date
    Jun 2004
    Location
    the lower carolina
    Posts
    17,523
    Never have had any stomach issues from pharma GH in the past (legit Jins) or now (Saizen and Genotropins). About the only funky side I get from pharma GH are dreams that are more vivid and violent than usual, but my rest quality is phenomenal and I enjoy the dreams.
    I don't really eat high GI carbs, so I can't comment on the effects of doing so.
    I do know of some guys on a private board that bought generics and they feel it was adulterated with MT2? They all got very I'll pinning it because it was a high dose of MT2(?) and low and behold they tanned like crazy after a few injections.
    Not saying that's what is going on here, but thought I would mention it?
    There are 3 loves in my life: my wife, my English mastiffs, and my weightlifting....Man, my wife gets really pissed when I get the 3 confused...
    A minimum of 100 posts and 45 days membership required for source checks. Source checks are performed at my discretion.

  19. #19
    almostgone's Avatar
    almostgone is online now AR-Elite Hall of Famer
    Join Date
    Jun 2004
    Location
    the lower carolina
    Posts
    17,523
    Samson, this was moved to GH forum to see if you can get more responses.
    There are 3 loves in my life: my wife, my English mastiffs, and my weightlifting....Man, my wife gets really pissed when I get the 3 confused...
    A minimum of 100 posts and 45 days membership required for source checks. Source checks are performed at my discretion.

  20. #20
    < <Samson> >'s Avatar
    < <Samson> > is offline Swollen
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    AZ Side
    Posts
    9,128
    Blog Entries
    1
    Quote Originally Posted by Nogbad the bad View Post
    You need to come off that shitty gear,it's causing a severe case of arrogance!

    Nah, that's still natural




    From what I can tell, it's some sort of carb or insulin resistance.


    When I eat dry - nothing, even when I get to 5+iu a day


    The GH I'm on isn't the crap that looks like HCG - seems to be as legit as non HG gets

  21. #21
    GirlyGymRat's Avatar
    GirlyGymRat is online now Knowledgeable ~ Respected Female Leader ~
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    In a gym!
    Posts
    13,408
    Hi. No intestinal issues while HGH and I was eating clean!

    Digestive response is directly linked to foods consumption at least in my case.

    I’ve had digestive issues today....seems more related to a 24 hr bug....

  22. #22
    < <Samson> >'s Avatar
    < <Samson> > is offline Swollen
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    AZ Side
    Posts
    9,128
    Blog Entries
    1
    Quote Originally Posted by GirlyGymRat View Post
    Hi. No intestinal issues while HGH and I was eating clean!

    This - it really just becomes more evident. Like I said, I eat clean - I feel just fine. I eat crap - my body is the least forgiving.


    Ehh - eat cleaner it is


    I just wanted to know what did the GH manipulate to cause this. After a few days of reading shit online - I got that covered just fine.

  23. #23
    GearHeaded's Avatar
    GearHeaded is online now Knowledgeable Member
    Join Date
    Nov 2017
    Posts
    1,118
    Quote Originally Posted by < <Samson> > View Post
    This - it really just becomes more evident. Like I said, I eat clean - I feel just fine. I eat crap - my body is the least forgiving.


    Ehh - eat cleaner it is


    I just wanted to know what did the GH manipulate to cause this. After a few days of reading shit online - I got that covered just fine.
    that kinda sucks man .. all I know is that anytime I up my GH dose to 6iu or so, I can take down a ton of food no problem , which helps being I'm usually running 30-40iu of insulin with that dose and need to consume a shit ton of carbs..
    would be a real bummer if gastro issues came up

  24. #24
    < <Samson> >'s Avatar
    < <Samson> > is offline Swollen
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    AZ Side
    Posts
    9,128
    Blog Entries
    1
    I can't go heavy on carbs anymore, GH or not. . . Any time I go over 200(ish) a day, I feel like my guts are taking a beating the next day.


    I've had this looked into by my MD on two separate cases - And, nothing. . . I am just "carb sensitive". . . Even when they are from cleaner carb sources.

    Shit, at least I don't have more sever IBS - this is bad enough.



    This all feeds this horse shit fact that I just can't grow due to not being able to kick my calories up any more.

  25. #25
    GirlyGymRat's Avatar
    GirlyGymRat is online now Knowledgeable ~ Respected Female Leader ~
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    In a gym!
    Posts
    13,408
    Quote Originally Posted by < > View Post
    I can't go heavy on carbs anymore, GH or not. . . Any time I go over 200(ish) a day, I feel like my guts are taking a beating the next day.


    I've had this looked into by my MD on two separate cases - And, nothing. . . I am just "carb sensitive". . . Even when they are from cleaner carb sources.

    Shit, at least I don't have more sever IBS - this is bad enough.



    This all feeds this horse shit fact that I just can't grow due to not being able to kick my calories up any more.

    Can you switch up your training style to increase size?!?!?

  26. #26
    < <Samson> >'s Avatar
    < <Samson> > is offline Swollen
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    AZ Side
    Posts
    9,128
    Blog Entries
    1
    Quote Originally Posted by GirlyGymRat View Post
    Can you switch up your training style to increase size?!?!?
    Not if I can't up my intake


    I need more cals, most I can pack down is still not enough for growth. Nothing drastic at least - it's not the end of the world or anything. I'm sitting right at about 215-220 at right about 10% Bf now. . .


    Compared to where I started 5 years ago - this is night & day

    225 and very lean would be great - but, this works for now

  27. #27
    tarmyg's Avatar
    tarmyg is online now Knowledgeable Member
    Join Date
    May 2012
    Location
    Bangalore, India
    Posts
    4,747
    Blog Entries
    162
    Quote Originally Posted by < > View Post
    I'm sitting right at about 215-220 at right about 10% Bf now. . .
    Pretty damn good in my book.

  28. #28
    RaiD is offline New Member
    Join Date
    Nov 2017
    Posts
    4
    Quote Originally Posted by < <Samson> > View Post
    Not if I can't up my intake


    I need more cals, most I can pack down is still not enough for growth. Nothing drastic at least - it's not the end of the world or anything. I'm sitting right at about 215-220 at right about 10% Bf now. . .


    Compared to where I started 5 years ago - this is night & day

    225 and very lean would be great - but, this works for now
    Try upping your fat intake to increase cals. Your current stats sound quite impressive though.

  29. #29
    < <Samson> >'s Avatar
    < <Samson> > is offline Swollen
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    AZ Side
    Posts
    9,128
    Blog Entries
    1
    I completely agree, I'm def happy with where I'm at. . . . But, some slow progress is still nice to see.



    I know I can grow again if I went on a "see food diet" again - But, I am not in the mood of gaining 15+ pounds and only 2 being true LBM

  30. #30
    MACKATTACK1's Avatar
    MACKATTACK1 is online now Junior Member
    Join Date
    Dec 2017
    Posts
    70
    No way GH is causing this discomfort.......

  31. #31
    TrailRunAZ's Avatar
    TrailRunAZ is online now Knowledgeable Member
    Join Date
    Aug 2008
    Location
    Southwest
    Posts
    1,032
    Consider peptides to see if you get same reaction? GHRP-6 and CJC for hunger + GH secretion.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •