Results 1 to 11 of 11
  1. #1
    CKhwy is offline New Member
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3

    need doesage help plz for TEST E/EQ!!!

    hey guys its my first "real" cycle minus prohormones n such.. im a wrestler 6'3" about 230. im taking TEST E(300 mg/ml) and EQ(300mg/ml). ive been running just 150mg of each twice a week (so 300mg of each; 600mg total) and ive bn told thats a weakkkk doesage. i was recommended too take 1cc of each twice a week so(6oomg of test e and 600 mg of eq).. any thoughts on that?

    thx

  2. #2
    jerseyboy811 is offline Junior Member
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    78
    Quote Originally Posted by CKhwy View Post
    hey guys its my first "real" cycle minus prohormones n such.. im a wrestler 6'3" about 230. im taking TEST E(300 mg/ml) and EQ(300mg/ml). ive been running just 150mg of each twice a week (so 300mg of each; 600mg total) and ive bn told thats a weakkkk doesage. i was recommended too take 1cc of each twice a week so(6oomg of test e and 600 mg of eq).. any thoughts on that?

    thx
    From what I've read that's a pretty good dosage of both, but usually I see people suggesting having a higher dosage of Test than Eq.

    but def for Eq 400 mg / week minimum.

  3. #3
    jerseyboy811 is offline Junior Member
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    78
    I meant the 600mg being a good dosage, not the 300. 300's def too low for both.

  4. #4
    scotty51312's Avatar
    scotty51312 is offline Transformation Challenge Trainer
    Join Date
    Jun 2010
    Location
    Middle of the Mojave, CA
    Posts
    2,995
    Quote Originally Posted by jerseyboy811 View Post
    From what I've read that's a pretty good dosage of both, but usually I see people suggesting having a higher dosage of Test than Eq.

    but def for Eq 400 mg / week minimum.
    Test doesn't have to be Higher than EQ. And yes 400-600mg is the sweet spot with EQ. My last cycle was 400/400 test/EQ It worked out pretty well. If you don't run EQ for at least 10 weeks though its not really worth it. Also EQ has a longer half life than test E so you might wanna stop your EQ one week before your test so everything clears your system all at once to get a clean start on your PCT. Speaking of how long is your cycle and whats your planned PCT?

  5. #5
    panntastic's Avatar
    panntastic is offline "cool as shit and knows his stuff"
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Blighty
    Posts
    4,456
    It needs to be ran imo for 15 weeks with a good high dose of eq 600-800mg week. The gains off eq don't start to appear till 10-12 weeks in so 15 weeks is a good spot. I just ran this cycle with good results.

  6. #6
    CKhwy is offline New Member
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3
    thx guys so 600mgs of test e is ok? cuz i was told that eq and test e are similar drugs and they should be treated as a single dose (so 1200mg total a week).. is this true??

  7. #7
    FuzzyPeaches o.O's Avatar
    FuzzyPeaches o.O is offline Senior Member
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    if u ask u r fishing (%
    Posts
    1,220
    How bout we get some stats and we will be able to actually help..

    Age, Height & weight we know, yrs training, cycle history (what PHs have you done?), planned pct, goals, etc etc

  8. #8
    FuzzyPeaches o.O's Avatar
    FuzzyPeaches o.O is offline Senior Member
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    if u ask u r fishing (%
    Posts
    1,220
    Quote Originally Posted by panntastic View Post
    It needs to be ran imo for 15 weeks with a good high dose of eq 600-800mg week. The gains off eq don't start to appear till 10-12 weeks in so 15 weeks is a good spot. I just ran this cycle with good results.
    Some of the things people say about EQ are just silly! My 1st cycle, which was way before I knew anything about everything and was an extremely bad cycle in hind sight, was EQ only and I can tell you that I was seeing good gains 5 to 6 weeks in. I only ran it for 10 weeks and as far as 1st cycles go I was happier than a pig eatin sh1t.

  9. #9
    scotty51312's Avatar
    scotty51312 is offline Transformation Challenge Trainer
    Join Date
    Jun 2010
    Location
    Middle of the Mojave, CA
    Posts
    2,995
    Quote Originally Posted by FuzzyPeaches o.O View Post
    Some of the things people say about EQ are just silly! My 1st cycle, which was way before I knew anything about everything and was an extremely bad cycle in hind sight, was EQ only and I can tell you that I was seeing good gains 5 to 6 weeks in. I only ran it for 10 weeks and as far as 1st cycles go I was happier than a pig eatin sh1t.
    HAHA yeah lot of people knock EQ but theres no way i coulda at the 5kcals on a bulking diet without it. I told someone before i woulda ate the ass out of a skunk if you put hot sauce on it while i was running EQ

  10. #10
    upperhandy is offline Member
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    513
    Quote Originally Posted by CKhwy View Post
    thx guys so 600mgs of test e is ok? cuz i was told that eq and test e are similar drugs and they should be treated as a single dose (so 1200mg total a week).. is this true??
    no disrespect bro.... but it sounds like you have a whole lot of education to do wrt AAS.

    be safe about your cycle, but educate yourself man... i mean you don't even know what EQ is.

  11. #11
    CKhwy is offline New Member
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3
    @ upperhandy. na i kno what EQ is and i kno all about it being double bonded and what not but like i said i heard hearsay frm ppl about my dosage being too high... all i was askin about.

    As for other info im 21, 6'3'' 230ish, been training for about 4-5 years and this is my first actual cycle (hormone wise)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •